RECENZE: Knihkupkyně od Cynthia Swanson

Blogujeme s Viktorií Tiw

Obsah tohoto článku

Knihkupkyně je debutový román Cynthie Swansonové. Příběh se odehrává na počátku 60. let 20. století. Swansonová hlavní hrdinka, knihkupkyně, je svobodná žena, v roce 1962 jí něco málo přes třicet, o dost starší než začínající mladé feministky, o kterých čteme dnes.

Můj názor na děj knihy Knihkupkyně

Kitty Miller, učitelka na gymnáziu, se vzdala výuky a otevřela si knihkupectví ve starém městě Denver se svou dlouholetou nejlepší kamarádkou Friedou Greenovou. Tipuji, že název knihy vybral nakladatel a ne autor. Kromě faktu, že Kitty spoluvlastní a pracuje v knihkupectví, jen málo v tomto složitém příběhu závisí na knihkupectví.

Příběh začíná: „Toto není moje ložnice. Kde to jsem? Vzdychnu a přitáhnu si neznámou přikrývku až k bradě, s námahou se snažím vzpamatovat. Jenže mě vůbec nenapadá, kde bych mohla být.“ Ve skutečnosti je Kitty, která se vyrovnala se svým nezávislým a poněkud výstředním svobodným životem, v šoku, když se v ložnici probudí cizí muž, který ji srdečně vítá jako svou milovanou ženu Katharyn. Kitty předpokládá, že sní, a ke cti autorky, čtenář také.

Kitty a Katharyn byly uvěřitelné v tom, jak byly podobné a v čem se lišily. Životy, které si obě vybudovaly, dávaly smysl na základě toho, kdy se jejich životy lišily. Nicméně, Katharynin smutek ji učinil komunikativnější, jakmile jste se o tom dozvěděli, a já jsem ji začal mít čím dál tím víc rád, jak se odstěhovala z role „dokonalé ženy v domácnosti“ a stala se skutečnější.

Myslím, že jsme všichni někdy přemýšleli, jak jednotlivá rozhodnutí mohla navždy změnit naše životy. Je snadné o tom snít a fantazírovat, takže je zábavné vstoupit do Kittyina alternativního vesmíru a prozkoumat ho s ní. Přemýšlela jsem, co by se stalo, kdybych si vybrala jinou školu nebo kdybych se nerozhodla otěhotnět, kdybych se tenkrát s manželem nerozhodla dát si pauzu. Existuje milion způsobů, jak by naše životy mohly skončit jinak, než jsou právě teď, a tato kniha byla zábavným způsobem, jak to prozkoumat.

Katharynin dokonalý vysněný život s dokonalým manželem Larsem zkomplikuje zjištění, že je také matkou trojčat, z nichž jedno bylo diagnostikováno jako autista, což je stav, který se stal známějším teprve na začátku 60. let. Katharynin život se svými manželskými a mateřskými povinnostmi není nic jako Kittyina nezávislost.

Ale Kittyin „skutečný“ život knihkupce je stále složitější. S rozmachem předměstí a jeho nákupních center je Old-town Denver, kde se nachází knihkupectví, vyčerpán ze své obchodní vitality. Kitty a Frieda se nešťastně vyrovnávají s nyní krachujícím podnikem, takže Kittyin útěk do vysněného manželského života se zdá být dokonalou anekdotou pro její již nedokonalý svobodný život.

Čtenář se zhruba ve stejnou chvíli jako Kitty začíná ptát, který život je sen a který realita.

Oficiální anotace knihy Knihkupkyně

1962: V New Yorku jsou možná zlatá šedesátá léta, ale v Denveru – jako v mnoha jiných městech – je to jinak: život svobodné dívky po třicítce je téměř bohémský. Osmatřicetiletá Kitty Millerová se smířila se svým netradičním životem. Kdysi měla vážnou známost, ale nevyšlo to. Teď se naplno věnuje svému knihkupectví a každý večer se vrací do svého útulného domu.

A pak jsou tu ještě ty sny…

1963: Katharyn Anderssonová je provdaná za Larse, lásku svého života. Žijí v dokonalém domě na předměstí Denveru, což je ideální místo pro výchovu dětí. Katharyn má všechno, po čem Kitty vždycky toužila. Jenže Katharyn existuje pouze tehdy, když Kitty spí. Zpočátku si Kitty výlety do světa snů užívá. Ale s každou další nocí se noční okouzlující život stává skutečnějším. Když se hranice mezi oběma světy začnou stírat, Kitty najednou čelí nejisté budoucnosti. Jakou cenu musí zaplatit, aby mohla zůstat? A co musí obětovat, pokud chce odejít?

JEDNA ŽENA – DVĚ REALITY KTERÁ Z NICH JE TA SKUTEČNÁ?

Doporučený obsah:

viktorie-tiw-blogerka

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují.

Rubriky