RECENZE: „Ještě mě nenechávej odejít. Pořád tě potřebuji. Jako vzduch.“ Nenechám tě odejít. NAPÍNAVÁ KNIHA, která stojí za to číst.

Blogujeme s Viktorií Tiw

Obsah tohoto článku

Poslední dobou nemám tolik času na čtení. Domácnost, péče o malého raráška i plánování dalších aktivit nejen na blogu způsobují, že jsem večer natolik unavená, že usnu ještě před přečtením první kapitoly knihy. Ovšem není tomu vždy u každé. Kniha Nenechám tě odejít od autorky Chevy Stevens mě vážně dostala do svého děje. Poslední dobou jsem spíše na tu dětskou či naučnou literaturu, ale tahle od nakladatelství MEGAKNIHY mi ležela už nějakou dobu nedotčeně na polici a tak jsem si řekla, že si ji už vážně musím přečíst. Ihned mě děj strhl na tolik, že přestat číst jsem zkrátka nedokázala.

Než začneme, povíme si něco málo o samotné autorce:

Chevy Stevens vyrůstala na ranči na ostrově Vancouver, který stále považuje za svůj domov. Svoji kariéru začala v obchodním oddělení a později se stala realitní makléřkou. Nápad na svoji první knihu Stále nezvěstná dostala při provádění zájemců po jednom z nabízených domů. Chevy poté prodala svůj vlastní dům a skončila s prací realitní makléřky, aby mohla knihu dokončit. Od té doby se psaní věnuje profesionálně a napsala řadu dalších temných románů. Její díla zachycují hlavní hrdiny v napjatých životních situacích a mnohdy mají nečekaná rozuzlení.

Klasický psychothriller, který je skutečně napínavý a každá stránka vás nenechá poklidnými dokud zkrátka nezačnete číst tu druhou, aby jste se co nejdříve dověděli, jak to vlastně je??? Příběh je napsaný ze dvou pohledů. Z pohledu Lidsey a její dcery Sophie. Od přečtení knihy Dívka ve vlaku miluji knihy, které jsou psány ve více osobách a proto mě tato kniha velmi zaujala. Navíc autorka dokázala skvěle popsat děj v několika časech. Brabvurně přeskakuje z minulosti do přítomnosti, aniž by to děj nějak ovlivnilo. Aby se čtenář dobře zorientoval, pod každou kapitolou najdeme datum a kdo příběh právě vypráví. Kniha Nenechám tě odejít je zkrátka knihou, která osloví spoustu příznivců tohoto žánru.

Celý příběh se mi líbil, ať už ho vyprávěla Lidsey či Sophie, nedokázala jsem přestat otáčet stránky, aby mi neunikla žádná podstatná část příběhu. Nemohu říct, že by se mi líbilo nějaké vyprávění žen více či méně. Měla jsem je ráda obě a s oběma jsem se vždy sžila, jako bych to byla právě já, kdo je v oné situaci.

Znovu přikývnu a snažím se působit klidně, zatímco se ve mně divoce sváří nejrůznější emoce, kterým však vévodí strach.

Také čtenáři hodnotí knihu jako jednu z těch, které stojí za to si přečíst:

„Knihu jsem si původně koupila hlavně kvůli zajímavé obálce. Když jsem do ní nahlédla, už jsem se nedokázala odtrhnout! Autorka čtenáře udržuje v napětí od první stránky a zápletka je rozuzlena až na úplném konci. Pak se dozvíte, že všechno, co jste si mysleli, byl klam. Jedna velká lež. Za mě plný počet hvězd!“ – Sofie

„Nenechám tě odejít je kniha, která mě překvapila, čekala jsem standardní thriller bez nějakých výraznějších překvapení, ale tohle je kniha, která vybočuje z řady. Rozjezd je pozvolný, ale postupně s každou stránkou to nabírá grády až k dost šokujícímu zvratu na konci, takže pro milovníky zvratů super. Postavy pěkně vykreslené, napětí hmatatelné, určitě jedna z nejlepších knížek v rámci žánru, kterou jsem četla.“ – Atlantis

Anotace knihy:

Před jedenácti lety uprchla Lindsey s dcerou Sophií před svým násilnickým manželem, který se ji pokusil zabít. Našla si nový domov, začala s podnikáním a snažila se odstřihnout od svého starého života. Myslela si, že unikla temné minulosti a že je v bezpečí. Po jedenácti letech je však exmanžel Andrew propuštěn z vězení a Lindsey se začínají dít strašidelné věci. Někdo se jí vkrade do domu, pokusí se otrávit psa a napadne jejího přítele. Andrew tvrdí, že to není on. Že se změnil. Může mu věřit? Nebo za útoky stojí někdo, kdo je Lindsey blíž než si sama myslí? A jak se může drobná lest, kterou Lindsey před lety provedla, změnit v její největší noční můru? Psychologický román Nenechám tě odejít popisuje rodinné drama založené na efektu motýlích křídel. Kniha zachycuje majetnickou lásku, která se jednoho dne vymkne kontrole. Román plný napětí s nečekanou zápletkou od kanadské autorky Chevy Stevens, která napsala řadu úspěšných thrillerů oceněných mezinárodními cenami.

Dveře se otevřou. Nakrátko zahlédnu potemnělý obývak, stůl, židle. Marcus bez ohlédnutí dveře zase zavře. Jsem pár stop za ním. Pořád se plazím. Uslyším škrábavé zvuky, jak něco táhne před dveře. Knihovničku.

Uvěznil mě v ložnici.

Přemýšlíte jestli si knihu také přečíst? Poradím vám. Nepřemýšlejte a udělejte to! Kniha Nenechám tě odejít za to rozhodně stojí. A pokud nejsi fanouškem psychothrillerů, pak to aspoň zkus. Třeba tě kniha překvapí jako mě a budeš mít další oblíbený žánr. 😉

Díky za to, že jsi mě cepovala, podporovala a nechala mě objevovat svět. Díky za to, že bereš Jareda tak pohodově. Ale – a to je moje VELKÝ tajemství – ještě mě nenechávej odejít. Pořád tě potřebuji. Jako vzduch.

Potřebuješ ještě trochu nakopnout, než si knihu přečteš? Tady máš ještě pár recenzí od dalších knihomolek 😉

Ještě jednou děkuji nakladatelství MEGAKNIHY za poskytnutí knihy k recenzování. A pokud máte zájem knihu si můžete zakoupit zde.

Doporučený obsah:

viktorie-tiw-blogerka

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují.

Rubriky