RECENZE: Temné cesty od Chevy Stevens

Blogujeme s Viktorií Tiw

Obsah tohoto článku

Temné cesty je nejnovější thriller od Chevyho Stevense, který se odehrává na The Cold Creek Highway, izolovaném a rozsáhlém úseku silnice v divočině Britské Kolumbie, který se stal hlavním lovištěm predátorů.

Rodačka z Vancouveru, Chevy Stevensová, se nesmazatelně zapsala do literární krajiny se snímkem Still Missing (Nenechám tě odejít) z roku 2010 – jehož premisa se jí naskytla, když pracovala jako realitní makléřka. Tento titul se stal bestsellerem New York Times. Vyhrál International Thriller Award za nejlepší první román a byl publikován ve více než třiceti zemích. Od té doby Stevens publikovala pět samostatných napínavých románů, které si vysloužily další uznání kritiky a legii oddaných čtenářů.

Jak vidím děj knihy Temné cesty?

Kniha začíná mrazivým prologem, vyprávěným (zatím) neznámou mladou ženou – jednou z mnoha, které přišly o život na temném, pustém úseku dálnice, která vede přes Cold Creek v Britské Kolumbii, kde vrah zůstal neodhalen. Po desetiletí.

První část. 17letá Hailey McBride stále truchlí nad ztrátou svého otce, který zemřel, když jeho kamion sjel ze silnice. Žije se svou tetou Lanou, sestřenicí Cashem a Laniným manželem Erickem Vaughnem – policejním seržantem, kterého místní znali jako Icemana. Pod neustálým dohledem nachází Hailey pomíjivé okamžiky normálnosti se svým nejlepším přítelem Jonnym Millerem (kolega špinavého motorkáře) a svou novou láskou Amber, servírkou v restauraci, se kterou sdílí krátký flirt. Ale když se zdá, že se Vaughnův zájem změní z ochranného na dravý. Hailey ví, že musí uniknout z omezení jeho domova, než se věci vyostří. A tak to dělá, přímo do lesů, které lemují Cold Creek Highway.

Část dvě. Beth Chevalierová – Amberina sestra a ctižádostivá právnička – přijíždí do Cold Creeku, aby se zúčastnila vzpomínkové akce za oběti, mezi nimiž je nyní i její sourozenec. Místo toho, aby se vrátila domů ke své rodině, škole a stáži, rozhodla se zůstat a přijmout stejnou práci, jakou měla její sestra v jídelně. Je to skvělé místo, kde se můžete setkat s místními obyvateli a získat drby, o kterých si myslí, že jí pomohou při hledání Amberina vraha. Když zachytí Jonnyho pohled, nezůstane to bez povšimnutí Vaughna, který věří, že chlapec ví o Haileyině zmizení víc, než dává najevo. Ani jeden nemůže udělat krok, aniž by riskoval strážníkovu kontrolu – ale nečinnost nepřichází v úvahu.

Část třetí. Příběhy Hailey a Beth začnou splývat. Přestože si jsou cizí, sdílejí lásku k Amber a touhu po pomstě; také chápou, že Cold Creek skrývá hluboká, temná tajemství, která musí vyjít na světlo, pokud tam mají být ženy z města v bezpečí. S Jonnym jako jejich pojítkem – i když nejistým, vzhledem k Vaughovu podezření a sledování – se obě musí rozhodnout, zda si mohou navzájem důvěřovat natolik, aby svrhli společného nepřítele. Ale je Vaughn vrah, nebo je to pouze příliš horlivý policista? Zjištění by mohlo znamenat jejich smrt.

Shrnutí dojmů z knihy Temné cesty

Jak bylo uvedeno, příběh se skládá ze tří odlišných částí; první a druhý umožňují autorčiným dvojím protagonistům, aby každý sloužil jako ústřední bod (s periferními postavami přecházejícími mezi segmenty), zatímco třetí pojí jejich příběhy. Navzdory rozdílům spojuje Hailey a Beth řada tragických událostí – a jejich loajalita k Amber a Jonnymu – které si žádají odměnu. Konečná rovnováha tedy spočívá v tom, že zatímco ženy se staly oběťmi, staly se také mstitelkami.

Temné cesty je triumfálním návratem pro Chevy Stevense, který dokazuje, že na některé věci se opravdu vyplatí počkat. Zřídkakdy jsou postavy, prostředí a zápletka prodchnuté takovou hloubkou a nuancí, z nichž každá posiluje ostatní, aby vytvořily kolektivní a soudržný celek, který překonává své neobyčejně působivé části. Výsledkem je nervy drásající příběh o obětování a přežití, který přetrvává ještě dlouho po přečtení posledního řádku.

„Silnice přede mnou zbělela a rozšířila se v krásné světlo. To nejkrásnější světlo, jaké jsem kdy spatřila a které mě táhlo dopředu. Vplynula jsem do něj a pak jsem přestala existovat.“

Oficiální anotace knihy

Již po desetiletí řádí kolem hlavní silnice městečka Cold Creek vrah, který útočí na ženy. Svérázná teenagerka Hailey miluje přírodu a díky svému otci v ní umí i přežít. Nyní je Hailey sirotek a žije u příbuzných, kde jí policista Vaughn dělá ze života peklo. Hailey se rozhodne utéct do hor a lesů Britské Kolumbie, ale místní obyvatelé se začnou domnívat, že se stala nejnovější obětí silničního vraha.
O rok později se Beth Chevalier obrátí život vzhůru nohama. Její sestra Amber byla zavražděna, a tak Beth přijíždí do Cold Creek zjistit, co přesně se jí stalo. Čím víc se ale blíží pravdě, tím víc ohrožuje sebe samotnou a postupně odhaluje, proč Hailey utekla.

Děkuji týmu @Megaknihy za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Doporučený obsah:

viktorie-tiw-blogerka

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují.

Rubriky