Vytvoř si svůj první digitální produkt v 5 jednoduchých krocích

Blogujeme s Viktorií Tiw

Obsah tohoto článku

Je čas zpeněžit svůj web! Po veškerém úsilí a práci, kterou vložíte do svého webu, po všech hodinách strávených psaním inspirativních článků na blogu a vytvářením obsahu, který můžete sdílet na sociálních sítích, budete pravděpodobně chtít vědět, jak to všechno zařídit. I když rádi sdílíte své odborné znalosti a zkušenosti se svými lidmi, nemůžete jen dávat, dávat, dávat. Musí existovat část, která vám slouží k finančnímu růstu a podporuje vás. V tomto příspěvku vás naučím, jak vytvořit svůj první digitální produkt. Čeká na vás spousta informací, tak pojďme začít.

Za prvé, pojďme čelit TĚMTO STRACHŮM…

Možná se obáváte, že když lidi požádáte, aby si od vás něco koupili, vaši čtenáři si budou myslet, že jste zaprodaní a že jste se stali součástí velkého stroje na peníze na jógu.

Ale jde o to – vaše publikum nechce, abyste jen začali prodávat své služby, oni to potřebují.

Protože vytváření digitálních produktů není (jen) o penězích. Jde o to pomáhat lidem. Nebudete spamovat své sledující věcmi, které nepotřebují. Váš digitální produkt pomůže vašemu publiku zlepšit jeho život. Vyděláváte na tom taky nějaké peníze.

#1 Jak přijít s nápadem pro váš digitální produkt

Zeptejte se sami sebe: Jaké je vaše téma? Kde jste odborník? Jaké máte dovednosti, které můžete naučit? Přijměte také své osobní zkušenosti a speciální dovednosti. Přemýšlejte o tom, čím jste jedineční, a hrajte to. Díky vašim výstřednostem vyniknete.

Je lákavé chtít napodobovat ostatní s úspěchem, který obdivujete – ale nakonec budete muset být známí svými jedinečnými dovednostmi, talentem a zkušenostmi.

Dále se zamyslete nad svým ideálním zákazníkem:

  • Kdo je váš ideální potenciální zákazník pro váš produkt?
  • Jaké jsou jejich otázky a problémy?
  • Proč jsou vašimi studenty a/nebo navštěvují váš web?
  • Jak jim pomůžete dosáhnout jejich cílů?

Zaměřte se na jeden hlavní výsledek. Bude se lépe prodávat, bude snazší tvořit a často bude pro vaše publikum užitečnější.

#2 Nevěřte pouze své intuici – ověřte svůj nápad na produkt

Než vložíte své srdce a duši do vytváření svého produktu, ujistěte se, že to vaše publikum chce. Tady nemůžete jen hádat. Musíte hluboko v sobě vědět, že to je to, co vaše publikum chce a potřebuje.

Doporučuji pohovor se svými stávajícími nebo potenciálními zákazníky. Domluvte si schůzku na kávu nebo telefonát a zeptejte se jich na jejich problémy, s čím potřebují pomoci a čeho se bojí. Poslouchejte víc, než mluvíte. Nechte je mít prostor k zamyšlení a podělit se s vámi o úžasné poznatky.

Slibuji, že tyto rozhovory vám otevřou oči a nesmírně vám pomohou přijít se skvělým nápadem na produkt, který si vaše publikum bude chtít koupit!

Vytvořte průzkum

Vytvořte průzkum pomocí SurveyMonkey a vložte jej na svůj web a propagujte jej ve svém newsletteru a na sociálních sítích. Ve svém průzkumu položte svému publiku několik otázek (maximálně 5), například:

  1. Jaká je největší výzva, kterou teď máte v souvislosti s jógou (nebo vaším tématem)?
  2. Čeho se nejvíc bojíš?
  3. Kde cítíte, že potřebujete pomoc?
  4. O čem byste se chtěli dozvědět více?
  5. Ještě něco, co byste se mnou chtěli sdílet?

Nechcete se jich přímo zeptat, co chtějí. Lidé nevědí, co chtějí, neznají řešení svého problému, znají jen svůj problém.

Jak řekl Henry Ford: „Kdybych se zeptal lidí, co chtějí, řekli by rychlejšího koně“. Odešel a vynalezl automobil.

# 3 Dolaďte svůj nápad

Až budete mít výsledky ověření, dalším krokem je doladit váš nápad.

Sledujte všechny odpovědi a jaká témata se znovu a znovu objevovala. Zapište si všechny možné nápady na produkty a porovnejte je s výsledky průzkumu – pomáhá některý z vašich nápadů vašemu publiku s nejčastějšími problémy?

# 4 Rozhodněte se pro formát

Váš digitální produkt může být například e-kniha, videa, audio průvodce, živá online školení nebo e-mailové zpravodaje. Existuje mnoho možností a musíte se rozhodnout pro nejlepší formát pro váš obsah.

Svůj produkt můžete doručit e-mailem, prostřednictvím platformy jako Smartemailing (to je to, co používám a doporučuji), nebo na svých webových stránkách v uzavřené členské oblasti.

# 5 Nastavte cenu svého produktu

Vymyslet perfektní cenu produktu není žádná věda. Není to tak snadné, jako říct, dobře, ve svém eBooku nabízím x stránek, takže by to mělo stát tuto částku. Přijít s cenou, která vám vyhovuje, je pro každého velmi odlišné a závisí na mnoha různých faktorech. Zde je však několik bodů, které vám pomohou:

Definujte, co budete nabízet. Jak velký bude váš produkt? Jaký je formát? Online kurz s různými moduly a lekcemi může mít vyšší cenu než jednoduchý pdf e-book.

Určete, kde se váš produkt hodí do vašeho celkového podnikání a jakých výsledků chcete dosáhnout. 

Identifikujte hodnotu pro své zákazníky. Bude to transformační a změní jejich život? Vydělat jim peníze? Pokud váš produkt slibuje proměnu, můžete požádat o vyšší cenu.

Při zvažování vaší ceny je také důležité podívat se na sociální důkaz. Shromáždili jste posudky, zákaznické recenze a případové studie od lidí, kteří při práci s vámi dosáhli výsledků?

Ale hlavně poslouchejte svou intuici a důvěřujte svému nitru. Chci, abyste si byli jisti svou cenou a ve svém srdci věděli, že dostáváte zaplaceno, jakou hodnotu máte.

#6 Vytvořte svůj skutečný digitální produkt

Začněte vytvořením osnovy a názvu každé lekce nebo modulu. Rozdělte svůj produkt na tolik modulů, které potřebujete. To ještě nemusí být konečná, je to jen výchozí bod. A pak si zapište vše, co byste mohli zahrnout do každé části – všechny své potenciální nápady. Můžete myšlenkovou mapu, vytvořit seznam nebo volně psát – cokoli, co vám vyhovuje.

Dále si uspořádejte seznam. Rozdělte vše do modulů a lekcí, které jsou snadno stravitelné a v pořadí, které dává smysl. Chcete, aby každá lekce navazovala na to poslední, od základních až po složité. Pokuste se vytvořit tok, který bude pro vaše studenty snadné sledovat a dokončit.

Přesouvejte věci, dokud se nebudete cítit dobře z obsahu kurzu a nebudete vědět, co budete v jednotlivých modulech učit.

To, jak svůj produkt skutečně vytvoříte, závisí na zvoleném formátu. Může to být pouze zvuk, videa, prezentace, text nebo jakýkoli jiný formát.

Nejjednodušší způsob, jak začít, je jednoduchý pdf dokument. Můžete použít Canva program a dodat mu profesionální a uhlazený vzhled, za který si lidé rádi zaplatí.

A je to, máte svůj první digitální produkt, woohoo!

Pokud se chcete dozvědět více o vytváření digitálních produktů, podívejte se na do mé masterclass Ženy v online světě, kde učím ženy a maminky na mateřské, jak mohou rozjet své první online podnikání pomocí blogu a vydělávat tím, co je doopravdy baví.

Doporučený obsah:

viktorie-tiw-blogerka

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují. 

Rubriky

Stáhni si e-booky zdarma

O autorce:

Viktorie Tiw

Viktorie Tiw

Jsem Viktorie Tiw, váš průvodce světem blogování, který vaše podnikání posune zase o krok dál.

Bonusový balíček pro rozvoj vašeho digitálního byznysu

Pokud máte nějaké dotazy týkající se blogování nebo monetizace, zanechte je prosím v komentářích níže nebo v naší masterclass skupině, odpovím na ně Vaše Viky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *