Obsah: Největší král digitálního marketingu a SEO

Obsah tohoto článku

Obsah je král – ano, stále. Pokud nesouhlasíte, přemýšlejte o tom, co děláte pokaždé, když otevřete telefon..

Kdo první řekl citát „Obsah je král“?

Byl leden roku 1996. Během několika měsíců by Spice Girls ovládly naše rádia, žertem začala tzv. Sokalova aféra a módní byly crop topy i baseballové čepice.

Netušili jsme, že Bill Gates v lednu napíše esej nazvanou „Content is King“ pro web Microsoftu, který bude o 26 let později žít v neblahé slávě. Esej začíná tím, že Gates předpovídá, že obsah se stane internetovým zdrojem peněz, protože technologie postupuje:

„Očekávám, že obsah je místo, kde se velká část skutečných peněz vydělá na internetu, stejně jako tomu bylo ve vysílání.“

Zakladatel Microsoftu dále vysvětluje, že internet vynutí vývoj obsahu a posune se od typického televizního, rozhlasového vysílání a předplatitelských služeb k obsahu, jako je software, nezávislí tvůrci a interaktivní obsah.

Zpravodajské stanice se v posledních několika letech vrátily k digitálnímu předplatnému za účelem zpeněžení, stejně jako streamovací služby, ale Gates mluvil o obsahu jako o širokém konceptu. A k té poznámce to trefil:

„Otázkou mnoha myslí je, jak často se stejné společnosti, která slouží zájmové skupině v tisku, podaří obsloužit ji online. Internet dokonce zpochybňuje samotnou budoucnost některých tištěných časopisů.“

Doporučuji:

Přečtěte si můj e-bookKrálovna blogu”, který je takovým rychlo průvodce blogováním od A do Z. Naučí vás vše podstatné, co potřebujete vědět o tom, jak být magickou královnou svého blogu.

Obsah je král, protože vyrovnává hrací pole

Obsah je dnes králem, protože webům a společnostem s nejlepším obsahem se daří budovat online publikum. Ale zapomínáme, že obsah byl zpočátku korunován králem, protože internetový obsah vyrovnal podmínky pro všechny.

Ačkoli Gates nezvažoval důsledky algoritmů a sociálních médií (Marku Zuckerbergovi bylo v roce 1996 pouhých 12 let), očekával, že internet zrovnoprávní tvorbu obsahu – otevře dveře nezávislým tvůrcům a malým společnostem:

„ Žádná společnost není příliš malá, aby se mohla zúčastnit. Jednou ze vzrušujících věcí na internetu je, že kdokoli s PC a modemem může publikovat jakýkoli obsah, který dokáže vytvořit.“

Gates konkrétně očekával, že audio a video převezme kontrolu:

„Pokud se od lidí očekává, že se smíří se zapnutím počítače, aby si mohli přečíst obrazovku, musí být odměněni hlubokými a extrémně aktuálními informacemi, které mohou libovolně zkoumat. Potřebují mít zvuk a možná i video.“

Tady to máš. Kdokoli dnes může uspět online se zajímavým, poutavým a hodnotným obsahem.

Gates mohl být trochu mimo myšlenku, že lidé budou potřebovat konkrétní pobídky, aby „zapnuli počítač“ nebo „četli obrazovku“. (V roce 1996 ještě žádné smartphony nebyly.)

Tvůrci musí v dnešní době soupeřit s celým internetem o pozornost, ale jak řekl Gates,

„Ti, kteří uspějí, posouvají internet vpřed jako tržiště nápadů, zkušeností a produktů – tržiště obsahu.“

10 důvodů, proč je obsah (stále) králem v digitálním marketingu, a jak to udělat správně

1. Obsah buduje důvěru publika ve vaši značku

96 % spotřebitelů nedůvěřuje reklamám. Kolik z vás, kteří toto čtou, používá blokátory reklam? Přesně tak.

Lidé však procházejí organické výsledky na Googlu, YouTube a dalších platformách sociálních médií, aby odpověděli na své otázky a problémy.

Věří okamžitě tomu, co čtou? Ne, ale dává vám mnohem větší šanci než jakákoli placená reklama. Navíc i placené reklamy potřebují neprodejný kvalitní obsah, aby se mohly spojit s publikem.

To je důvod, proč 76 % marketérů hlásí úspěšné budování důvěry prostřednictvím obsahu.

2. Obsah je král jako komplexní nástroj pro budování značky

Vizuální vyhledávání, streamování videa, podcasting, úryvky Google – to je jen několik kontaktních bodů, kde je obsah králem značky.

Všechno je to o integritě. Zacházejte s každým obsahem, jako by to byla jediná věc, kterou si někdo spojí s vaší značkou. Optimalizujte obrázky, upřednostněte kvalitu a vytvořte něco skutečně hodnotného.

3. Obsah je nákladově efektivní, udržitelný a škálovatelný

Pokud by obsah nefungoval, plánovalo by 81 % marketérů v reakci na COVID-19 buď navýšit svůj obsahový rozpočet, nebo jej ponechat stejný?

Obsah lze snadno auditovat a upravovat, když potřebujete:

  • Přechod na různé formáty
  • Upravte své cílové publikum
  • Zvyšte nebo snižte svůj rozpočet
  • Vyzkoušejte nové strategie a taktiky

4. Obsah vám pomůže porozumět segmentům publika

Nemůžete vytvářet efektivní obsah, aniž byste se dostali do mysli svých segmentů publika – a zůstali v kontaktu s jejich online kruhy. Je to jediný způsob, jak:

  • Vybrat správná klíčová slova a témata
  • Odpovědět na jejich otázky na správné úrovni znalostí
  • Nabídnout podrobné informace a nápady
  • Zůstat trendy a vyniknout

5. Obsah umožňuje vaší značce nabízet něco jedinečného

Bez komplexního obsahu je vaše jedinečná hodnota omezena na produkty, služby a zkušenosti, které nabízíte poté, co se někdo stane zákazníkem.

Obsah nabízí druhý UVP, který se odlišuje od konkurence online. Prostudujte si obsah konkurence a publikum, na které cílí. Vyberte si jinou odbornost, kterou ostatní zanedbali.

Ponořte se do této odbornosti se svým obsahem a získejte okamžitou diferenciaci.

6. Obsah je král pro SEO a EAT

Google řadí obsah ve výsledcích vyhledávání na základě vysoké odbornosti, autority a důvěryhodnosti. Proč? No, to je to, co uživatelé očekávají, že uvidí ve výsledcích vyhledávání.

Proto SEO v roce 2022 není o zapojování klíčových slov na správná místa a spamování zpětných odkazů. Jediné, co musíte udělat, je vytvářet kvalitní obsah na témata, která znáte nejlépe.

Pomocí obsahu předveďte svou autoritu a dokažte, že vám stojí za to věřit. Zůstaňte konzistentní a vaše SEO to bude odrážet.

7. Obsah vám umožní vyjádřit osobnost vaší značky

Většina značek ve svých pokynech uvádí dva odlišné hlasy:

  • Jeden pro marketingové materiály, jako jsou webové stránky, letáky a oficiální komunikace.
  • Jeden pro blogy, e-mailové kampaně a sociální média.

Druhý hlas – ten pro většinu obsahu – je tam, kde se značka pohodlně vyjádří svou osobnost tím, že se trochu vytočí.

8. Obsah poskytuje pákový efekt pro spojení s influencery

Nemůžete vinit influencera, že překročil hodnoty vaší značky, pokud tyto hodnoty nevyjasníte. Jistě, můžete své hodnoty a očekávání vysvětlit ve smluvní kopii, ale obsah dodává příklady.

Influenceři mohou vidět vaše hodnoty a kulturu v akci. Vaše kultura se stane živou věcí namísto slov na kusu papíru.

Další poznámka, obsah také dává influencerům něco, co mohou sdílet nad rámec obvyklé propagace produktu: e-knihy, video tutoriály, průvodce, informativní seznamy atd. Poskytuje vám flexibilitu s marketingovými cíli influencerů.

9. Obsah je rozhodující pro každou fázi zákaznické cesty

Obsah je král, protože vám umožňuje přirozeně se objevit v každém kontaktním bodě na cestě zákazníka. 

Víte, proč je pro kvalitní obsah důležité porozumět publiku?

10. Obsah je králem všech kanálů

Všimněte si, jak výše uvedený zákazník přešel na YouTube. Nyní Google vlastní YouTube, takže má nejlepší přístup k bezproblémové cestě mezi těmito dvěma platformami. Jde ale o to, využít obsah pro holistický zážitek napříč všemi kontaktními body.

Kontaktní body vaší značky mohou zahrnovat:

  • vyhledávání Google
  • vyhledávání na YouTube
  • Tvůrci TikTok
  • Instagram hashtagy
  • Zkontrolujte subreddits
  • Shrnutí blogu

Vše závisí na vašich jedinečných zákaznících a na tom, jak vyhledávají online.

TIP! Přečtěte si můj e-book “Královna blogu”, který je takovým rychlo průvodce blogováním od A do Z. Naučí vás vše podstatné, co potřebujete vědět o tom, jak být magickou královnou svého blogu.

Udělejte z obsahu krále svého digitálního marketingového království

Obsah je králem digitálního marketingu a SEO pro ty, kteří respektují jeho sílu. Ti, kteří nerespektují sílu obsahu, jej považují za levný nástroj k využití – a podle toho také vypadá konečný výsledek.

Ti, kteří ano, však chápou nepsanou dohodu: Vaše publikum platí za obsah časem, který už nikdy nemůže získat zpět. Jakmile to pochopíte a pořádně se do toho pustíte, dojdete s obsahem daleko.

Jste připraveni vytvářet interaktivní obsah s integritou, který nadchne vaše publikum?

Doporučený obsah:

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem kreativní blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují. 

Rubriky

O autorce:

Viktorie Tiw

Viktorie Tiw

Jsem Viktorie Tiw, váš průvodce světem blogování, který vaše podnikání posune zase o krok dál.

Bonusový balíček pro rozvoj vašeho digitálního byznysu

Pokud máte nějaké dotazy týkající se blogování nebo monetizace, zanechte je prosím v komentářích níže nebo v naší masterclass skupině, odpovím na ně Vaše Viky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *