V blogování existují dvě konkurenční touhy. První je dodržovat všechna pravidla SEO a vyvarovat se přílišné propagace vašeho obsahu. Druhým je samozřejmě prodej vašich produktů nebo služeb. Jeden vítězí nad druhým, má tendenci se houpat tam a zpět, jako kyvadlo směru obsahu.
Pokud váš obsah příliš propagujete, Google jej může označit jako sponzorovaný nebo neobjektivní obsah a pravděpodobně jej sníží. Říkám „pravděpodobně“, protože existuje spousta protipříkladů a jsem si jistá, že všichni z vás mohou poukázat na velmi reklamní obsah, který se zobrazuje v nejlepších výsledcích.
Na druhou stranu, pokud nepropagujete své služby či produkty, nikdy nic neprodáte. Lidé budou váš blog navštěvovat, ale co budou dělat, až se tam dostanou? Jistě si přečtou nebo prohlédnou vaše příspěvky, ale pokud nemáte výzvy k akci, nikdy si nic nekoupí.
1. Buďte informativní, ne orientovaní na prodej
V první řadě pište obsah se záměrem být věcní a informativní. Google nemá rád weby, které veškerý svůj obsah zaměřují na to, jak skvělé jsou jejich produkty a jak moc je potřebujete. Místo toho diskutujte o výhodách produktu a o tom, jak jej používat, a nechte uživatele, aby si udělal vlastní závěr.
2. Nebuďte otravní
Jistě znáte ty typické „otravné weby“, kdy příjdete na poutavý článek, který vás někde ve vyhledávači nebo na sociálních sítích zaujal a chcete si ho přečíst, ale stále na vás vyskakují nějaké okna, nabídky, automaticky přehrávaná videa nekde v postraním panelu, které začne hrát a vy hledáte, kde vlastně ten zvuk je a než se dostanete k samotnému čtení, už vás i ta chuť z toho nepřeberného množství věcí, které musíte zavřít, přešla.
Myslete na to, že čtenář k vám jde za účelem přečíst si obsah, který ho zaujal. Ukázat mu, co nabízíte můžete „decentně“ a nikoliv násilně jak SPAM!
3. Používejte vkusné CTA
Podle mých zkušeností jsou dva z nejužitečnějších formátů výzvy k akci horní lišta a postranní lišta.
Jako nejúčinnější však považuji postranní panel s dynamicky generovaným relevantním produktem.
Pokud napíšete článek o výhodách suplementů B-komplexu a váš postranní panel má vložený seznam produktů pro B-komplex, který prodáváte, je pro uživatele snadné kliknout a koupit, aniž by jej musel hledat. Použitím pluginu, který je vygeneruje jako relevantní pro kontext článku, vždy cílíte na čtenáře s nejpravděpodobnějším prodejem, který můžete provést.
4. Dejte svému čtenáři něco, co by mohl udělat příště
Kdykoli se někdo dostane na váš web a přečte si část obsahu, měl by mít co dělat. Zde je jen několik nápadů:
- Použijte plugin pro související příspěvky, protože vždy existuje dva až pět odkazů na další články, které by mohly zajímat čtenáře.
- Na konci příspěvku napište výslovnou výzvu k akci, ať už se jedná o komentáře, přečtení jiného příspěvku nebo zobrazení produktu či nabídky.
- Použijte widget call to action box k doručení výzvy k akci na konci příspěvku.
K dispozici je mnoho možností — jde jen o to vyzkoušet, které fungují nejlépe, a použít je.
5. Sbírejte e-maily
Pravděpodobně největší chybou, kterou nové e-shopy, blogy či weby dělají, je zapomínání na zprostředkovatelské konverze.
Pokud budete mít na paměti těchto šest věcí a uvedete je na svém webu do praxe, uvidíte hmatatelné výhody v překvapivě krátkém čase.