Chceš podnikat na Instagramu? Tady máš 20 tipů s čím můžeš začít!

Blogujeme s Viktorií Tiw

Obsah tohoto článku

Nejspíš nebude šokováni tím, když vám řeknu, že Instagram je klíčovým nástrojem pro eCommerce. Podle statistik má Instagram každý měsíc aktivních více než miliardu účtů po celém světě a 90 procent uživatelů Instagramu sleduje alespoň jednu firmu. Dostat tak svou firmu na Instagram je docela zásadní.

Vzhledem k tomu, že spousta majitelů firem zaměřuje svou energii na budování svých podniků a spojení s potenciálními zákazníky pomocí Instagramu, je důležité mít jasnou a strukturovanou představu o tom, co chcete dělat a jak chcete před konkurencí vyniknout. Stejně jako u každého podnikání, než vytvoříte podnikatelský plán nebo začnete sestavovat rozpočet, potřebujete nápad, abyste své úsilí efektivně nastartovali. 

Pokud máte zájem o zahájení vlastního podnikání na Instagramu, ale nejste si jisti, jaký typ podnikání odstartovat, zde je 20 úžasných nápadů na podnikání na Instagramu, které vás inspirují.

1. Instagramový influencer

Influencer marketing je velký byznys, značky ročně utrácejí miliony korun za partnerství s influencery na sociálních sítích. Jak se ale dostanete do bodu, kdy jsou vám společnosti ochotny platit za propagaci svých produktů, zvláště pokud nemáte pro začátek velkou online sledovanost?

Nejprve si vyberte odvětví, které vás zajímá. Váš výběr může být dokonce kombinací podobných témat, jako je jídlo a cestování nebo fotografování a líčení.

Dále si nastavte svůj profil pomocí firemního účtu, abyste měli přístup k analýze na Instagramu. Nezapomeňte na svých fotkách a v příbězích na Instagramu vždy označovat značky a jakmile budete mít pozornost svých sledujících, můžete se začít prezentovat jako influencer pro značky, se kterými chcete spolupracovat.

2. Marketingový manažer pro sociální síť Instagram

Manažer sociálních sítí spolupracuje s dalšími podniky, aby jim pomohl spojit se se zákazníky vytvořením a implementací marketingové strategie. To může zahrnovat úkoly, jako je psaní a plánování příspěvků na sociální sítě, vytváření reklamních kampaní a odpovídání na komentáře nebo zprávy. Mnoho malých firem bojuje s digitálním marketingem, takže jako správce sociálních sítí je můžete nalákat k investicím do vašich placených služeb tím, že jim na svém Instagramu nabídnete exkluzivní marketingové tipy. Zahrňte takzvanou výzvu k akci, abyste z těchto sledujících udělali platící zákazníky.

3. Affiliate marketér

Affiliate marketing je způsob, jak vydělat peníze inzercí produktů, aniž byste museli řešit věci, jako jsou zásoby, balení a doprava. Když inzerujete affiliate produkty, obdržíte jedinečný odkaz, který můžete sdílet se svými sledujícími. Poté, když nakoupí pomocí vašeho odkazu, dostanete provizi bez dalších poplatků.

4. Prodejce digitálních produktů

Existuje nekonečné množství typů digitálních produktů, které byste mohli prodávat prostřednictvím Instagramu. Jednou z obrovských výhod prodeje digitálních produktů je to, že se stávají zdrojem pasivního příjmu. Budete muset vynaložit úsilí na vytvoření produktu, jeho nahrání do vašeho online obchodu a jeho marketingu pro vaši komunitu na Instagramu. Když ale někdo nakoupí, odešle se objednávka automaticky, takže se můžete pohodlně usadit a sledovat, jak se blíží vyprodání zásob. 

Digitální produkty mohou být věci jako hudba, videa, šablony grafického designu, online kurzy, fotografie, služby a mnoho dalšího. Jakmile budete mít nápad na produkt, proveďte průzkum trhu, abyste zjistili, zda jde o životaschopný podnikatelský nápad.

5. Fotografie

Když zakládáte instagramový účet pro svou fotografickou firmu, budete se chtít konkrétněji zaměřit na svou specializaci. Můžete se například rozhodnout, že se budete specializovat na svatební fotografie nebo se můžete stát fotografem na sociálních sítích a spolupracovat s jinými firmami na vytváření obsahu pro jejich profily na sociálních sítích.

Kromě fotografických služeb si také můžete zvolit prodej výtisků svých fotografií v internetovém obchodě. Jakmile se rozhodnete, jaké služby chcete poskytovat, zjistěte, kdo je vaším ideálním klientem, abyste na něj mohli cílit v obsahu, který na Instagramu produkujete.

6. DIY expert

Pokud milujete kutily a považujete se za odborníka na řemesla, proč neproměnit svůj koníček v postranní shon a nezpeněžit to, co děláte? Existuje mnoho různých způsobů, jak vydělat peníze sdílením DIY projektů na Instagramu. Instagram můžete použít jako platformu pro marketing produktů, které vytvoříte a které se následně prodávají online. Další možností je vytvořit si účet na YouTube s delšími DIY video tutoriály s umístěním placené reklamy nebo můžete prodávat kurzy, které učí lidi, jak vytvářet své vlastní DIY projekty.

7. Foodbloger

Jako foodbloger si budete moci vydělávat peníze tím, že budete jíst chutné jídlo, fotografovat a psát recenze o tomto zážitku. Začněte výběrem chytlavého a zapamatovatelného uživatelského jména pro web svého blogu a profil na Instagramu. Napište svůj první příspěvek na blog a publikujte několik fotografií s upoutávkou, o čem váš příspěvek je, abyste čtenáře nalákali, aby klikli na odkaz ve vašem biu a přečetli si celý článek. 

Existuje několik různých způsobů, jak vydělat peníze na svém blogu. Můžete být přidruženým marketérem potravinářských značek, můžete prodávat své vlastní produkty, jako je zboží nebo PDF s tipy na styling jídla, nebo se můžete stát influencerem jídla díky partnerství se značkami za účelem vytváření sponzorovaného obsahu.

8. Lifestyle blogger

Lifestyle blogeři mohou mít různé podoby, takže začněte tím, že se rozhodnete, na jaká témata se chcete ve svých příspěvcích na blogu zaměřit. Můžete být například cestovatelský blogger, fotografovat street style nebo sdílet svůj osobní život. Přemýšlejte o tom, o jakých tématech toho hodně víte a bylo by vám příjemné o nich pravidelně vyprávět. 

Poté, co si nastavíte svůj blog online, zaměřte se na používání Instagramu k zachycení zájmu publika. Jakmile je dostanete na svůj web, můžete vydělávat peníze prodejem reklamních spotů, affiliate marketingových odkazů, sponzorovaných příspěvků nebo vlastních produktů.

9. Vlasový stylista

Instagram je skvělé místo, kde můžete předvést své kadeřnické dovednosti a spojit se s novými potenciálními klienty. Jak si ale nastavit profil na Instagramu, aby byl pro hairstylistu účinným marketingovým nástrojem? 

Nejprve si založte firemní profil na Instagramu a přidejte odkaz na svůj web, kde si lidé budou moci plánovat schůzky, nakupovat produkty a dozvědět se více o službách, které nabízíte. Pomocí svého uživatelského jména na Instagramu, profilového obrázku a životopisu sdělte, kdo jste, co děláte a jak si lidé mohou koupit vaše služby. Instagram má dokonce tlačítko „rezervovat“, které si můžete přidat do svého profilu a které odkazuje na několik aplikací pro rezervaci schůzek.

10. Vizážistka

Jako platforma pro sdílení fotografií je Instagram ideálním místem pro propagaci vaší práce vizážistky. Ať už jste kosmetická značka prodávající produkty, vizážistka na volné noze nebo make-up influencer, můžete Instagram využít k propojení a budování své komunity

Lidé rádi sledují proces líčení, takže zvažte využití streamu na Instagramu , abyste svůj proces ukázali v plném rozsahu, nebo zveřejněte kompletní video tutoriály pomocí IGTV. Můžete také odkazovat na svou stránku YouTube nebo prodávat návody na líčení na svém webu.

11. Prodávejte ručně vyráběné výrobky

Ať už jste začínající výrobce šperků nebo chcete prodávat oblečení , můžete Instagram použít jako marketingový nástroj, abyste ze svého kreativního koníčka udělali podnikání založené na vlastních produktech. Jakmile se rozhodnete, jaký typ produktů budete prodávat, nastavte si webovou stránku s e-shopem a použijte svůj firemní účet na Instagramu k propojení se svým online obchodem. Proveďte průzkum trhu, abyste určili cenu svých produktů, napište popisný seznam produktů a použijte zpětné pozitivní ohlasy zákazníků k získání důvěry spotřebitelů.

12. Cestovní velvyslanec

Jako cestovní velvyslanec můžete dostat zaplaceno za cestování a hodnocení hotelů, restaurací a místních atrakcí. Cestovní společnosti, jako jsou zejména cestovní kanceláře, budou najímat lidi, jako jste vy, aby propagovali své služby psaním recenzí a zveřejňováním obsahu na sociálních sítích. Můžete si také založit firmu založenou na doporučeních jako cestovní blogger, kde získáte provizi, když doporučíte lidi cestovní kanceláři, se kterou jste uzavřeli partnerství.

13. Cosplay designér

Sociální média jsou často centrem komunit a fandomů, od ultrapopulárních až po neuvěřitelně specializované. Dalším kreativním obchodním nápadem je začít s cosplay podnikáním, kde můžete prodávat cokoli, a to od kostýmů přes paruky až po akční figurky a mnoho dalšího. Někteří cosplay návrháři nabízejí služby vlastního designu, kdy vám lidé mohou zaplatit za vytvoření kostýmu pro konkrétní postavu. Případně můžete nabídnout služby související s cosplayem, jako je úprava fotografií lidí v jejich kostýmech, abyste pomohli oživit fantazijní prvek.

14. Grafický designér

Tolik podniků používá Instagram k propagaci, ale mnohým vytvářet grafický designový obsah pro své příspěvky na sociálních sítích zkrátka moc nejde. Pomocí Instagramu můžete předvést své předchozí projekty grafického designu, ať už jde o osobní práci nebo návrhy, které jste vytvořili pro klienty. Minulé klienty můžete označit, když zveřejníte grafický návrh, který jste pro ně v minulosti vytvořili. Můžete dokonce nabídnout bonus za doporučení, abyste povzbudili klienty, aby vás doporučovali dalším lidem.

15. Profil domácího mazlíčka

Máte doma rozkošného mazlíčka, o kterém si myslíte, že by ho internet miloval? Lidé milují roztomilé fotky mazlíčků. Věděli jste, že vytvořením profilu na Instagramu svého milovaného chlupatého přítele si můžete skutečně vydělat na slušné živobytí? Je to velmi přeplněný trh, takže byste se měli pokusit najít něco jedinečného, ​​čím váš mazlíček vynikne. Můžete například hrát určitou charakteristiku nebo natáčet chování, které je roztomilé a díky čemuž bude váš mazlíček nezapomenutelný. Jakmile si založíte účet, můžete začít vydělávat peníze prostřednictvím sponzorovaného obsahu, affiliate marketingu a partnerství s výrobci produktů pro domácí mazlíčky.

16. Kondiční koučování

Pokud rádi cvičíte a chcete tuto vášeň proměnit v kariéru, existuje spousta možností, jak zpeněžit fitness instagramový účet. Začněte tím, že si určíte své cíle ve fitness průmyslu. Můžete nabízet osobní trénink z domova, můžete vytvářet cvičební videa na svém účtu YouTube nebo můžete spolupracovat se značkami a stát se fitness influencerem nebo affiliate marketérem. Rozhodnutí, která cesta vás nejvíce osloví, vám pomůže určit, jaký druh obsahu byste měli vytvořit, kdo je váš ideální klient a jaké druhy značek oslovit.

17. Kaligrafie

Spousta lidí a firem si najímá kaligrafické umělce, aby vytvořili vše: od ručně psaných menu a svatebních pozvánek až po značkový obsah a návrh loga. Pokud máte talent na kaligrafii, můžete svůj koníček zpeněžit prodejem tiskovin, zakázkovou prací nebo učením ostatních, jak kaligrafii dělat. Propagujte své produkty a služby na Instagramu cestou inspirativních příspěvků, které lze velmi dobře sdílet, aby bylo vaše podnikání ještě lépe vidět.

18. Živý přenos

Na rozdíl od jiných streamovacích platforem nedostanete zaplaceno, když na Instagramu děláte živý přenos. Pokud však vysíláte živé vysílání na jiné platformě, Instagram je skvělým místem pro rozvoj vašeho podnikání, hledání nových sledujících, a také pro spojení s dalšími streamery v oboru. Použijte svůj profil na Instagramu jako zvýraznění sebe sama, můžete tu například zveřejňovat upoutávky svého obsahu, aby si jej diváci přišli prohlédnout na vaše živé přenosy. 

19. Ambasador značky 

Online ambasador pro společnosti je zodpovědný za propagaci a reprezentaci značky. Mnohokrát se zákazníci mohou stát ambasadory výrazných značek, takže se ujistěte, že ve svých příspěvcích vždy označujete své oblíbené značky oblečení. Nečekejte, až vás značky osloví. Buďte proaktivní a hledejte programy pro ambasadory značek nebo oslovte přímo své vysněné značky a prezentujte se tím, že prokážete, že máte zaujaté publikum, které je připraveno jejich produkty nakoupit.

20. Recenze produktů online

Jako online recenzent produktů je u vás nejdůležitější, aby lidé věřili vašemu názoru. Tímto způsobem si mohou být jisti, že produkty a značky, které doporučujete, stojí za jejich peníze a že nic nepropagujete jen proto, abyste dostali zaplaceno. Aby byl celý proces propagace co nejsnazší, nabízí Instagram označení „Placené partnerství“, které vašim sledujícím jasně hlásá, že se jedná o sponzorovaný příspěvek. 

Výše můžete naleznout jen některé myšlenky – existuje téměř nekonečný seznam nabídek, které můžete zveřejnit na Instagramu nebo jak si díky Instagramu můžete vydělat. Nejlepší způsob, jak začít, je zjistit, co vás baví, a pak se vrhnout do práce.

Doporučený obsah:

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem kreativní blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují. 

Rubriky

O autorce:

Viktorie Tiw

Viktorie Tiw

Jsem Viktorie Tiw, váš průvodce světem blogování, který vaše podnikání posune zase o krok dál.

Bonusový balíček pro rozvoj vašeho digitálního byznysu

Pokud máte nějaké dotazy týkající se blogování nebo monetizace, zanechte je prosím v komentářích níže nebo v naší masterclass skupině, odpovím na ně Vaše Viky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *