Titulky, které prorazí!
Dobré nadpisy přimějí lidi kliknout na váš obsah. Budou také déle číst a sdílet i bez čtení.
„V průměru 5krát více lidí čte titulek než čte text. Když jste napsali svůj titulek, utratili jste 80 centů ze svého dolaru. – David Ogilvy“
Mám pro vás 7 tipů, jak na poutavé nadpisy:
1. Udržujte nadpisy krátké, jednoduché a k věci
2. Ujasněte si svůj hlavní přínos
3. Oznamte vzrušující novinky (zprávy, které vaše publikum zajímá)
4. Otázky v nadpisu
5. Apelujte na čtenářův hlad po vědění
6. Řekněte svému publiku, co má dělat!
7. Vytvořte nejcennější informační zdroj
[BONUS] Přidejte čísla a symboly
Mým osvědčeným tipem je metoda AIDA
Na tento vzorec jsem narazila, když jsem se učila o copywritingu na vysoké škole, a uvědomila jsem si, že jej lze použít i k vytváření názvů článků. AIDA znamená:
- Pozornost – Upoutejte pozornost čtenáře nějakým faktem, zájmy vašeho čtenáře nebo čímkoli, co upoutá čtenářovu pozornost.
- Zájem — Poskytněte čtenáři zajímavý obsah; zmínit zajímavý koncept, nový obsah nebo fascinující informace, které vzbudí čtenářův zájem.
- Touha — Zvyšte touhu čtenářů číst váš článek tím, že budete mluvit o tom, jak váš článek prospívá čtenářům, nebo přidejte krátké svědectví.
- Akce — Přidejte do názvu výzvu k akci. Jakou akci chcete, aby čtenář učinil? Chcete, aby vyzkoušeli vaše metody nebo si s vámi domluvili schůzku?
Pokud bych měl použít tuto metodu k názvu tohoto článku, příklad by byl:
Vyzkoušejte tyto snadné způsoby, jak vytvořit názvy pro své články a zvýšit zapojení čtenářů o více než 50 % v roce 2020
Takže u tohoto tématu upoutají pozornost čtenáře tipy na vytváření názvů článků, co zaujme, je příslib zvýšeného zapojení čtenářů, to, co zvyšuje chuť si článek přečíst, je „o více než 50 %“ a výzva k akci je „Vyzkoušejte tyto snadné způsoby“.
Jak často byste měli blogovat? Odpověď, kterou jste hledali
Při obsahovém marketingu je důležitá důslednost. Najít tu správnou kadenci ve svém redakčním kalendáři však nemusí být těžké.
Jak ale víte, kdy zveřejnit příspěvek a proč na tom vůbec záleží? Jak často byste nakonec měli blogovat?
Většina odborníků se shoduje na tom, že blogování dvakrát až čtyřikrát týdně je nejlepší způsob, jak zvýšit přilnavost vašeho obsahu.
Záleží to však i na mnoha dalších faktorech, jako je třeba:
- Hlavní cíl proč blogujete (Je to zvýšení SEO, budování značky..?)
- Dostupnost zdrojů pro tvorbu obsahu (Je důležité podívat se na časové a finanční zdroje před tím, než se zavážete k plánu zveřejňování blogu)
- Jaká je potřeba vašeho publika (Mají mnoho otázek týkajících se určitého předmětu, které by jim bránily v nákupu vašeho produktu nebo v naplánování konzultace?)
- Je třeba zvážit již vytvořený obsah (Pokud jste za ta léta vytvořili značné množství obsahu, možná bude nejlepší vrátit se a aktualizovat příspěvky několikrát týdně, místo abyste se soustředili na tolik nových. Proč? Google hledá stránky, které byly nedávno aktualizovány)
- Nakonec byste měli zvážit, zda je váš blog starý nebo nový (Pokud právě začínáte nebo jste na svůj web přidali příspěvky teprve nedávno, budete chtít udržet poměrně rychlé tempo při přidávání nového obsahu. V některých případech to může znamenat přidání nového kusu každý den nebo každých pár dní během prvních několika měsíců. Google tak získá řadu obsahu, na který lze odkazovat, a může vám pomoci s umístěním ve vyhledávání. )
Vybudujte svou značku pomocí blogu
Velké i malé podniky potřebují budovat značku, aby uspěly. Online přítomnost je zvláště důležitá při budování obchodní značky – největší výhoda, kterou může mít jedna společnost proti svým konkurentům. To platí zejména pro malé podniky, které nemají rozpočet na tištěnou reklamu nebo prostředky na poskytování specializovaných produktů a místních služeb. Jedním z nejlepších způsobů, jak budovat přítomnost a značku v digitálním světě, je blogování.
Blog je online hlas společnosti. Poskytování hodnotného obsahu souvisejícího s hlavní činností společnosti pomáhá prokázat odbornost, a tím i důvěryhodnost. Tón blogu dodává osobnost – je společnost vážná, nápomocná, zábavná, romantická atd.? V závislosti na image, kterou chce společnost vykreslit, může blog předvést svou osobnost prostřednictvím různých typů obsahu.
Blogy nemusí být pouze jednosměrná forma komunikace. Umožnění publiku poskytnout zpětnou vazbu a komentáře by mohl být skvělý způsob, jak zjistit, co si zákazníci skutečně myslí o společnosti/produktu.
Kolik slov by měly mít blogové příspěvky a webové stránky pro SEO?
I když už víte, že obsah je král, možná nevíte, co se považuje za dostatečný obsah? Existuje okamžik, kdy toho bude příliš? Jaká délka obsahu je vhodná pro blogy, články, tiskové zprávy atd.?
Zvažte toto – průměrný novinový článek má mezi 600 a 1500 slovy, články v časopisech mezi 1500 a 3500 slovy. Podrobné výzkumné články nebo zprávy se obvykle pohybují mezi 4000 a 5000 slovy. Tyto vyšší počty slov umožňují vytvořit úplný obrázek, který čtenářům poskytne celý příběh.
Kolik slov by měl obsahovat obsah vašeho webu? Vaše webová stránka by měla mít 200 až 2500 slov nebo více v závislosti na typu webové stránky. Pro webový obsah, blogy a články by se obecně měly používat následující počty slov:
- Obsah domovské stránky – 200 až 300 slov statického obsahu
- Vnitřní stránky – 300 až 500 slov (toto je třeba pravidelně aktualizovat, aby zůstalo aktuální a zvýšilo se hodnocení, když se objeví větší konkurence)
- Blogové příspěvky – minimálně 500 slov na příspěvek, přičemž některé příspěvky mají 1000 až 2500 slov nebo více
Jak efektivně prodávat svůj produkt nebo službu na svém blogu
V blogování existují dvě konkurenční touhy. První je dodržovat všechna pravidla SEO a vyvarovat se přílišné propagace vašeho obsahu. Druhým je samozřejmě prodej vašich produktů nebo služeb. Jeden vítězí nad druhým, má tendenci se houpat tam a zpět, jako kyvadlo směru obsahu.
Pokud váš obsah příliš propagujete, Google jej může označit jako sponzorovaný nebo neobjektivní obsah a pravděpodobně jej sníží. Říkám „pravděpodobně“, protože existuje spousta protipříkladů a jsem si jistý, že všichni z vás mohou poukázat na velmi reklamní obsah, který se zobrazuje v nejlepších výsledcích.
Na druhou stranu, pokud nejste vůbec propagační, nikdy nic neprodáte. Lidé budou váš blog navštěvovat, ale co budou dělat, až se tam dostanou? Jistě si přečtou nebo prohlédnou vaše příspěvky, ale pokud nemáte výzvy k akci, nikdy si nic nekoupí.
1. Buďte informativní, ne orientovaní na prodej
V první řadě pište obsah se záměrem být věcný a informativní. Google nemá rád weby, které veškerý svůj obsah zaměřují na to, jak skvělé jsou jejich produkty a jak moc je potřebujete. Místo toho diskutujte o výhodách produktu a o tom, jak jej používat, a nechte uživatele, aby si udělal vlastní závěr.
2. Nebuďte otravní
Pravděpodobně jste v těchto dnech viděli na webu všechny druhy widgetů s výzvou k akci (CTA). Někdy se zdá, že nemůžete navštívit web bez horní lišty, otočného tlačítka na straně, zasouvacího prvku, vyskakovacího okna, závěrky, automaticky přehrávaného videa nebo cvrlikání z živého chatu. vypnout najednou. Je to nepříjemné, protože je obtížné používat vaše stránky, číst váš obsah nebo dělat cokoli jiného, než být bombardováni tlakem.
3. Používejte vkusné CTA
Podle mých zkušeností jsou dva z nejužitečnějších formátů výzvy k akci horní lišta a postranní lišta.
Jako nejúčinnější však považuji postranní panel s dynamicky generovaným relevantním produktem.
Pokud napíšete článek o výhodách suplementů B-komplexu a váš postranní panel má vložený seznam produktů pro B-komplex, který prodáváte, je pro uživatele snadné kliknout a koupit, aniž by jej musel hledat. Použitím pluginu, který je vygeneruje jako relevantní pro kontext článku, vždy cílíte na čtenáře s nejpravděpodobnějším prodejem, který můžete provést.
4. Dejte svému čtenáři něco, co by mohl udělat příště
Kdykoli se někdo dostane na váš web a přečte si část obsahu, měl by mít co dělat. Zde je jen několik nápadů:
• Použijte plugin pro související příspěvky, takže vždy existuje dva až pět odkazů na další články, které by mohly zajímat.
• Na konci příspěvku napište výslovnou výzvu k akci, ať už se jedná o komentáře, přečtení jiného příspěvku nebo zobrazení produktu či nabídky.
• Použijte widget pole s výzvou k akci k doručení výzvy k akci na konci příspěvku.
K dispozici je mnoho možností — jde jen o to vyzkoušet, které fungují nejlépe, a použít je.
5. Sbírejte e-maily
Pravděpodobně největší chybou, kterou nové e-shopy dělají, je zapomínání na zprostředkovatelské konverze.
Pokud budete mít na paměti těchto šest věcí a uvedete je na svém webu do praxe, uvidíte hmatatelné výhody v překvapivě krátkém čase.
Jak propagovat svůj blog
- Znovu použijte svůj obsah.
- Vytvářejte odkazy na své stránky.
- Sdílejte svůj blog na sociálních sítích.
- Odpovězte na otázky na Quora.
- Příspěvek na subreddits.
- Překlopte příspěvky do Flipboardu.
- Oslovte influencery.
- Příspěvek hosta na populárních blozích.
- Síť na příbuzných nebo podobných blozích.
- Využijte SEO nástroje k auditu a sledování výkonu vašeho webu.
Kde propagujete své blogové příspěvky, je stejně důležité jako způsob, jakým je propagujete. V této části budeme hovořit o tom, kde můžete distribuovat svůj obsah a rozšířit své publikum.
E-mailem
E-mail je jedinečně výkonný nástroj pro propagaci blogu. Můžete jej použít ke kultivaci svého čtenářského publika a také ke spojení s odborníky v oboru a hostujícími spisovateli.
Sociální média
Sociální média jsou skvělým způsobem, jak přátelsky sdílet obsah blogu a zapojit čtenáře a zákazníky. Twitter je prospěšný pro propagaci obsahu , protože mnoho profesionálů je aktivních na síti a mohou se vrhnout do konverzace nebo zmínit váš blog pomocí krátkého tweetu.
Webová stránka
Váš web může být užitečným nástrojem pro propagaci obsahu vašeho blogu. Nejprve se ujistěte, že váš blog je nápadným odkazem v nabídce vašeho webu. Vyzvěte čtenáře na celém svém webu, aby se podívali na váš blog. Na svůj web také zahrňte předplatné CTA, aby se návštěvníci mohli přihlásit k odběru nových příspěvků.
Co je sociální blogování a měli byste ho dělat?
Sociální blogování, někdy nazývané mikroblogování, je podsekcí běžného blogování, která využívá příspěvky s kratším počtem slov a více médií. Mezi charakteristické znaky sociálních blogů patří:
- Krátké věty
- Jednotlivé obrázky
- Odkazy
- videa
- Infografika
- GIFy
- Zvukové klipy
Blogy na sociálních sítích jsou kratší a více zaměřené na média kvůli měnícímu se rozsahu pozornosti lidí. Různé studie z posledních několika let tvrdí, že naše pozornost klesla z 12 sekund v roce 2000 na 8 sekund dnes.
Proč bych měl začít blogovat na sociálních sítích?
Zejména pokud již máte starší blog nebo provádíte marketing na sociálních médiích, možná vás zajímá, jak nebo proč sociální blogování zapadá do vaší strategie marketingu obsahu. Zvažte výhody jako:
Menší úsilí
Sociální blogování vám umožňuje dělat části blogování, které vás baví, aniž byste se zabývali těžšími aspekty. Pokud máte rádi výzkum, psaní nebo vybírání médií , stále můžete dělat tyto věci. Ale nemusíte dělat tolik práce, abyste oslovili a představili svůj obsah správnému publiku.
Frekvence příspěvků
Když nemusíte vynakládat tolik úsilí na vytváření a sdílení obsahu, můžete toho využít více.
Formálnost obsahu
Příspěvky na blogu jsou obvykle méně formální než jiné typy obsahu. Porovnejte je s články, bílými knihami nebo elektronickými knihami. Tyto typy obsahu jsou obvykle informační a instruktážní a jsou méně neformální nebo konverzační. Když k blogování přidáte sociální aspekt, můžete se svým publikem zaujmout ještě uvolněnější tón. Tento kanál vám může umožnit sdílet věci, které jsou stále vhodné, ale ne tak přísně profesionální jako u některých jiných marketingových kanálů.
Mobilní přívětivost
Používání mobilních zařízení představuje přibližně polovinu webového provozu po celém světě . Pokud neoptimalizujete svůj obsah pro prohlížení na mobilních zařízeních, sabotujete svůj vlastní marketing.
Sledování trendu
Protože sociální blogování využívá některé funkce sociálních médií, můžete využít hashtagging nebo kategorizaci v rámci platforem a přidat své kousky do skupin obsahu. Stejně jako u příspěvku na sociálních sítích, přidání vhodného hashtagu do popisu příspěvku na sociálním blogu může způsobit, že se objeví ve zdrojích návrhů, vybraných aktualizacích nebo podobných seznamech. To zpřístupní váš obsah ještě většímu počtu lidí na platformě s potenciálem rozšířit vaše publikum.
Sociální blogovací stránky
Tento seznam sociálních blogovacích webů vám pomůže najít domov pro váš obsah:
Facebook je oblíbený pro sociální blogování kvůli všem funkcím, které nabízí. Svou obchodní stránku můžete proměnit v nepřetržitý zdroj obsahu blogu. Vytvářejte příspěvky, které obsahují informace jako:
- Text
- snímky
- Průzkumy
- Ankety
- Odbavení
- Virtuální karty
- Živá videa
- Příběhy
Facebook vám také umožňuje vytvářet skupiny v rámci vašeho publika pro cílenější marketing a zajistit, aby váš obsah viděli ti správní uživatelé. Ti, kterým se líbí vaše příspěvky, mohou vaši stránku lajkovat a sledovat, aby dostávali aktualizace, když sdílíte obsah. Facebook nabízí uživatelům mnoho interaktivních funkcí, jako jsou komentáře, reakce a sdílení.
Instagram je dobré místo pro sociální blogování, pokud chcete kombinovat slova s obrázky nebo videi. Popis každého příspěvku je omezen na 2 200 znaků, což vám dává více prostoru a flexibility pro psaný obsah než některé jiné platformy sociálních médií.
Je to také dobré místo pro provozování sociálního blogu, který odkazuje zpět na delší obsah sdílením klipu nebo náhledu delšího příspěvku a přidáním „odkazu do bio“, kterým službu opustíte a zobrazíte celý článek. Instagram umožňuje uživatelům sledovat účty, které je zajímají, a také reagovat prostřednictvím lajků, komentářů a sdílení příběhů.
LinkedIn je nejlépe známý jako profesionální stránka sociálních sítí. Ale díky svým funkcím pro příspěvky je také skvělý pro sociální blogování ve vašem oboru nebo výklenku. Můžete vytvářet textové příspěvky a balíčky snímků a sdílet informace se svými sledujícími. Tato platforma vám také umožňuje propojit se s dalším obsahem z celého internetu a spárovat své kousky s obrázky pro maximální zájem. Uživatelé LinkedIn se mohou zapojit prostřednictvím komentářů, reakcí a sdílení.
Pinterest je vizuálně zaměřená platforma. Jeho hlavním účelem je shromažďovat a ukládat informace z internetu spárováním odkazu s obrázkem nebo videem. To pomůže, pokud se snažíte vytvořit sociální blog, který by doplnil starší blog. Můžete sdílet odkazy a obrázky svého obsahu na Pinterestu a syndikovat jej, ale uživatele nasměrovat zpět na váš původní web.
Rozhraní vám umožňuje vytvářet nástěnky pro seskupování obsahu podle podobných témat. Uživatelé mohou sledovat váš celkový účet nebo jednotlivé nástěnky a přijímat aktualizace. Optimalizací vašich pinů je získáte syndikované ve zdrojích objevování a získáte tak větší dosah. Interaktivní funkce zahrnují lajky, sdílení a komentáře a způsoby, jak označit piny jako „vyzkoušené“, například pro výukové programy nebo obsah s návody.
Twitter je populární platforma sociálních médií pro zprávy a konverzace. S limitem 280 znaků na příspěvek můžete informace o sociálních blogech zobrazit tím nejstručnějším způsobem. Karty Twitter můžete také použít k přidání dalších informací, jako jsou fotogalerie, klipy a živé odkazy. Pokud chcete říci více, než umožňuje počet postav, jednoduše si odpovězte a vytvořte vlákno průběžného obsahu, do kterého se mohou uživatelé zapojit. Nezapomeňte používat hashtagy, aby i když vás někdo nesledoval, mohl najít váš obsah na základě svých zájmů.
Na Twitteru uživatelé sledují účty, které je zajímají, aby byli informováni, když značka aktualizuje svůj sociální blog. Služba také umožňuje interakci s odpověďmi, retweety a lajky.
Tumblr
Tumblr je jedním z největších konglomerátních míst pro sociální blogování. Můžete zveřejňovat téměř jakýkoli druh obsahu, včetně:
- Text
- Konverzace
- Zvukové klipy
- Videoklipy
- Odkazy
- Citáty
- snímky
- Animace
- GIFy
Uživatelé mají možnost upravit si své řídicí panely tak, aby zobrazovaly témata zájmu, získaná z hashtagů příspěvků. Jako blogger máte možnost přizpůsobit rozhraní blogu uživatelům. Mezi funkce zapojení Tumblr patří opětovné blogování a komentáře.
Typeshare
Typeshare je platforma pro sociální blogování, která funguje jako centrum obsahu připojené k sociálním sítím. Tato služba sdružuje váš obsah do různých zdrojů ihned po zveřejnění. Typeshare se zaměřuje na to, čemu tvůrci říkají atomové eseje. Jedná se o kousky o 250 slovech, které se soustředí na jeden nápad nebo téma a spárují se s obrázkem. Služba také poskytuje analýzy, které vám pomohou zlepšit vaši obsahovou strategii.
Sociální blogování má všechny nejlepší výhody psaní vlastního blogu a psaní pro sociální média dohromady. Pomocí sociálního blogování můžete předvést svou písemnou práci a zároveň nechat svůj hostitelský web, aby vám pomohl s distribucí, dosahem a analýzou.
Přidej se do mé skupiny 💜“Ženy v online světě“💜, kde to vážně žije!
Kde učím ženy jednoduše a stručně to vše o blogování, copywritingu, online podnikání a dalších zajímavých oblastech.
Najdeš tam kamarádky, které baví to stejné co tebe. Pořádají se tam tématické dny a také další zajímavé akce jako BLOGGERFEST, výzvy nebo tam najdeš speciální dárečky a slevy.
Pojď se se mnou učit novým věcem a růst v úspěšnou a sebevědomou ženu!