Jak vydělat peníze na YouTube: 5 účinných strategií

Blogujeme s Viktorií Tiw

Obsah tohoto článku

Kdo z nás se někdy nedíval na YouTube? Ať už streamujete hudební videa, sledujete make-up tutoriály nebo hledáte videa s návody pro svůj nejnovější DIY projekt, pravděpodobně skončíte na YouTube. Jako spotřebitel videoobsahu již víte, jak cenný může být. A pokud jste někdo, kdo miluje točení vlastních videí, proč se nezabývat placenou kariérou a vydělávat peníze na YouTube online jako tvůrce obsahu?

I když tyto tipy nemusí být dalším Baby Shark Dance a nezařadí vás mezi nejsledovanější videa na YouTube, určitě vám pomohou dosáhnout vašeho cíle, kterým je vytvoření zdroje příjmů z vašich videí. Zde je pět nejúčinnějších metod, jak vydělat peníze jako tvůrce videa na YouTube.

1. Staňte se partnerem YouTube

Partnerský program YouTube (YPP) umožňuje tvůrcům obsahu přístup k řadě speciálních funkcí, včetně sdílení příjmů z vašich videoreklam. Na YouTube můžete vydělávat peníze, aniž byste byli součástí Partnerského programu YouTube. Jednoduše si založíte účet Google Adsense a získáte zhlédnutí svých videí. Program YPP vám však umožňuje přístup k dalším funkcím zpeněžení, takže můžete začít vydělávat pasivní příjem.

Abyste se mohli přihlásit do Partnerského programu YouTube, váš účet musí mít alespoň 4000 platných veřejných hodin sledování za posledních 12 měsíců a musí mít alespoň 1000 odběratelů vašeho kanálu. Jakmile požádáte o vstup do PPY, váš kanál YouTube posoudí, aby zjistil, zda splňuje jejich zásady zpeněžení. Pokud budete přijati, získáte přístup k několika zdrojům příjmů z videoreklam, poplatků za předplatné YouTube Premium a dalších exkluzivních funkcí.

Proces povolení zpeněžení vašeho kanálu YouTube jsme rozdělili do následujících kroků:

Zkontrolujte, zda váš kanál splňuje zásady YouTube pro zpeněžení

Než se přihlásíte do Partnerského programu YouTube, měli byste se ujistit, že váš účet splňuje jejich zásady. YouTube kontroluje, zda vaše videa obsahují obsah vhodný pro inzerenty, protože mají velmi specifickou sadu pravidel, pokud jde o určování, u kterých typů videí je povoleno zobrazovat reklamy. I po schválení vašeho kanálu si YouTube ponechává právo odebrat z vašeho kanálu zpeněžení, pokud začnete vytvářet obsah, který porušuje jejich zásady, nebo pokud jste neaktivní a nenahráli jste nové video nebo nepřidali nový příspěvek po dobu více než šesti měsíců.

Povolte ve svém účtu YouTube dvoufázové ověření

Tento krok není technicky nezbytným požadavkem pro aktivaci zpeněžení u vašich videí, ale nemít nastavení dvoufázového ověření by mohlo prodloužit časovou osu aplikace, takže má smysl to přidat na seznam. Navíc získáte další výhodu ochrany svého účtu.

Podepište podmínky Partnerského programu YouTube

Abyste mohli odeslat přihlášku do YPP, musíte podepsat podmínky. Chcete-li to provést, přejděte do Studia YouTube a klikněte na „zpeněžení“. Pokud jste ještě nesplnili požadavky na způsobilost pro vstup do PPY, můžete kliknout na „Upozornit mě, až budu způsobilý“, a dostanete upozornění, jakmile váš kanál dosáhne limitu. Pokud již splňujete podmínky, pokračujte kliknutím na tlačítko Start na „Zkontrolovat podmínky partnerského programu“ a podepište formulář.

Připojte svůj účet Google Adsense

Dalším krokem ke zpeněžení obsahu videa je připojení účtu Google Adsense , což je způsob, jakým budete dostávat platby od YouTube. Přejděte na stránku Studia YouTube a zaregistrujte se do Google Adsense nebo připojte existující účet. 

Počkejte na schválení

Po dokončení všech těchto kroků bude vaše žádost odeslána do fronty na schválení. Obvykle trvá alespoň měsíc, než se ozvete. Pokud budete přijati, můžete začít nastavovat předvolby reklam a povolit zpeněžení u každého ze svých jednotlivých videí.

2. Prodávejte produkty nebo zboží

Dalším skvělým způsobem, jak vydělat peníze jako tvůrce videí, je prodávat své vlastní značkové produkty nebo zboží pomocí police se zbožím YouTube. Způsobilé kanály mohou přímo na YouTube předvést 12 produktů oficiálního zboží. Abyste získali přístup k poličce s reklamním zbožím, váš kanál musí být schválen pro zpeněžení v zemi, kde je k dispozici PPY. Pokud tvoříte hudbu, váš kanál musí být nastaven jako oficiální kanál interpreta. V opačném případě musíte mít alespoň 10 000 odběratelů, abyste mohli prodávat svůj vlastní merch. 

Chcete-li si nastavit vlastní panel s reklamním zbožím, přejděte do Studia YouTube, klikněte na „zpeněžení“ a pokud splňujete podmínky, zobrazí se karta s názvem „merchandise“. Klikněte na tuto kartu a podle pokynů na obrazovce zapněte panel s reklamním zbožím pro svůj kanál a videa. Poličku se zbožím můžete také kdykoli pozastavit nebo úplně vypnout.

Začněte výběrem výrobce ze seznamu partnerů YouTube a vytvořte jednu nebo dvě položky, které můžete použít k posouzení zájmů vašeho publika o vaše značkové zboží. Je dobré zapojit své odběratele do rozhodování o tom, jaký druh produktů budete nabízet. Vyžádání si informací předem vám pomůže zabránit vytváření produktů, které si vaše publikum ve skutečnosti nechce koupit.

Nezapomeňte neustále propagovat své zboží ve svých videích na YouTube, aby si odběratelé i noví diváci byli vědomi toho, co máte k dispozici. To, že vytváříte reklamní zboží, neznamená, že všichni vaši potenciální zákazníci uvidí vaše nové produkty nebo pochopí, proč by si je měli koupit. Ukažte se ve svých videích ve svém značkovém tričku nebo usrkejte z hrnku, který prodáváte, aby diváci viděli vaše produkty a měli větší pravděpodobnost, že je budou chtít pro sebe. 

Dalším skvělým způsobem, jak přeměnit diváky videa na platící zákazníky, je použití obsahu vytvářeného uživateli. Například tím, že označíte diváky, kteří si zakoupili vaše zboží, ve vašem videu nebo živém přenosu pomocí uživatelského jména a sdílí své fotografie na vašem kanálu. Nejen, že se díky tomu budou vaši zákazníci cítit oceňováni a oceňováni, ale také diváci, kteří si vaše zboží nekoupili, mají pocit, že o něj přicházejí.

Použijte ve svých videích působivé výzvy k akci a inspirujte diváky, aby si prohlédli vaši poličku s reklamním zbožím a skutečně provedli nákup. Chcete-li zavést prvek naléhavosti, abyste podpořili ještě větší prodej, můžete nabídnout omezený počet produktů a vytvořit rozruch kolem uváděných produktů.

3. Licencujte svůj obsah médiím

Ať už vytváříte povedená žertovná videa, která se stanou virálními, nebo se vám podaří zachytit nečekanou událost tím, že jste ve správný čas na správném místě, může nastat chvíle, kdy zpravodajský server bude chtít vaše video použít ve svém obsahu. Pokud k tomu dojde, ujistěte se, že jste si vědomi toho, že média vám musí platit za používání vašich videí. 

Máte několik různých možností, pokud jde o vyjednávání licenčních poplatků za obsah s médii. Začněte tím, že lidem usnadníte kontakt s vámi tím, že budete mít všechny své údaje jasně dostupné na stránce „O mně“ na vašem kanálu YouTube. I když ještě nemáte založenou firmu nebo webové stránky, můžete použít svůj osobní e-mailový účet nebo si můžete zřídit bezplatnou firemní e-mailovou adresu. Když média osloví, můžete se buď rozhodnout, že si poplatek za použití obsahu vyjednáte přímo, nebo je můžete nasměrovat na online tržiště, jako je Jukin Media , nebo váš online obchod, kde si mohou zakoupit různé licenční poplatky v závislosti na tom, jak plánují váš obsah používat. .

4. Spolupracujte se značkami jako influencer nebo affiliate partner

Ovlivňování a affiliate marketing pomocí vašich videí na YouTube jsou podobné, ale různé způsoby zpeněžení vaší online přítomnosti. Oba se týkají použití vaší platformy k propagaci produktu nebo značky. ale s ovlivňováním dostanete zaplacenou stanovenou částku bez ohledu na to, jak úspěšná je vaše kampaň. S affiliate programem vyděláte peníze pouze tehdy, když lidé nakoupí pomocí vašeho jedinečného affiliate odkazu.

Abyste byli úspěšní v influencer nebo affiliate marketingu (nebo v obou), musíte začít s jasně rozvinutou identitou značky v rámci specifického mezery na trhu. Poté pracujte na vytváření obsahu, který toto publikum zajímá. Trendy můžete identifikovat sledováním dalších populárních videí ve svém výklenku, abyste viděli, jaký typ videí získá nejvíce lajků, uložení a komentářů. Mějte na paměti, že váš videoobsah by měl vašim divákům vždy poskytovat hodnotu, aby měli pocit, že se přihlásí k odběru vašeho kanálu. Ujistěte se, že pravidelně zveřejňujete nový obsah, aby se vaši diváci mohli spolehnout na to, že nová videa budou zveřejněna v konkrétní čas.

Jak se stát influencerem na YouTube

Jakmile budete mít vytvořený kanál a publikum, můžete začít spolupracovat se značkami, jejichž ideální zákazník je stejný jako vaše současné publikum. Můžete dostat zaplaceno za to, že budete doporučovat nebo zmiňovat produkty během svých videí nebo zveřejňovat videa s recenzemi produktů. Když se stanete influencerem pro značku, vyjednáte platbu s ní nebo s agenturou třetí strany. V závislosti na podmínkách vaší smlouvy byste měli obdržet platbu bez ohledu na výsledek vašeho partnerství.

Můžete se rozhodnout počkat, až vás značky osloví, nebo můžete být proaktivnější a využít své publikum tím, že navrhnete partnerství se značkami, které mají podobné cílové publikum. Pracujte na zdokonalení prezentace své značky a poté ji rozešlete společnostem, které jsou vašimi vysněnými spolupracovníky. Můžete také zvážit připojení k platformě influencer marketingu, která vám pomůže spojit se se značkami, které aktivně hledají influencery.

Ujistěte se, že si uděláte průzkum, pokud jde o oborové standardy pro poplatky za influencery na YouTube. Ty budou pravděpodobně záviset na velikosti vašeho publika, úrovni zapojení a relevanci vašich diváků pro vašeho potenciálního značkového partnera. YouTube bere své zásady inzerce velmi vážně, takže vždy dejte jasně najevo, když dostáváte peníze za inzerci. Tímto způsobem neporušíte jejich zásady ani nezničíte svou důvěryhodnou pověst v očích své komunity.

Jak se stát affiliate marketérem YouTube

Affiliate marketing se liší od toho, být influencerem, protože je mnohem dostupnější pro tvůrce s menším publikem. Abyste se stali affiliate marketérem vaší oblíbené značky, nepotřebujete určitý počet sledujících. Jednoduše si můžete vytvořit účet u společnosti a získáte přístup k jedinečným přidruženým odkazům na produkty, které chcete doporučit svému publiku na YouTube. Když pak někdo použije váš partnerský odkaz k nákupu, automaticky obdržíte procento z prodeje, obvykle v rozmezí 5 až 30 procent.

5. Přímá platba od fanoušků

Kromě všech technik, které jsme již probrali pro zpeněžení vaší přítomnosti na YouTube, existuje také řada různých způsobů, jak můžete dostat zaplaceno přímo od svých fanoušků.

Funkce Superchat na Youtube

Superchat je funkce, která je dostupná členům Partnerského programu YouTube během živého vysílání. Diváci budou moci platit za používání Superchatu a nálepek Super Stickers, aby jejich zprávy byly zvýrazněny ve vašich živých chatech.

Členství v kanálech

Pokud jste se zaregistrovali do Partnerského programu YouTube, je vám více než 18 let a máte více než 30 000 odběratelů, můžete být způsobilí nabízet svým odběratelům placené členství v kanálu. Členství v kanálu znamená, že diváci platí měsíční částku, aby získali přístup k exkluzivním výhodám pouze pro členy. Můžete nabídnout více úrovní členství za různé cenové body.

Výhody členství v kanálu mohou zahrnovat komunitní příspěvky pouze pro členy, videa, živé přenosy a živé chaty. Členové získají vlastní odznaky zobrazené vedle jejich jména v chatech, komentářích a na kartě komunity, které ukazují, jak dlouho jsou členy vašeho kanálu. Můžete to také nastavit tak, aby členové získali přístup k jednomu nebo více exkluzivním vlastním emotikonům, které lze posílat ve videokomentářích a živých chatech. Ujasněte si, jaké výhody nabízíte na jednotlivých úrovních členství, aby odběratelé snadno poznali hodnotu platby za členství ve vašem kanálu.

Povzbuďte odběratele, aby se připojili k YouTube Premium

I když to nemusí nutně přímo ovlivnit váš potenciál příjmu, kdykoli někdo, kdo platí za YouTube Premium, zhlédne jedno z vašich videí, obdržíte část jeho poplatku za předplatné. To znamená, že pokud více odběratelů vašeho kanálu platí za YouTube Premium, je pravděpodobné, že budou i nadále sledovat vaše videa, což vám přinese vyšší příjmy. Poplatky za členství ve službě YouTube Premium se rozdělují mezi autory podle toho, kolik členů sleduje váš obsah.

Crowdfunding na jiném webu

Pokud vám možnosti vydělávání peněz přímo na YouTube nestačí, můžete si také vytvořit průběžný zdroj příjmů z měsíčních darů prostřednictvím crowdfundingového webu schváleného YouTube, jako je Patreon. Případně můžete použít GoFundMe nebo Kickstarter k získání peněz na konkrétní projekt nebo účel. Nezapomeňte propagovat svou kampaň nebo svou stránku Patreon ve svých videích na YouTube, aby diváci věděli, jak vás mohou podpořit.

Kolik vydělávají youtubeři?

Částka, kterou mohou uživatelé YouTube vydělat ze svého videoobsahu, závisí na řadě faktorů, jako je počet zhlédnutí vašeho videa, počet kliknutí na reklamu, kvalita reklamy, zda diváci používají blokovače reklam a délka vašich videí. Podle těchto statistik YouTube můžete vydělat od 0,01 USD do 0,03 USD za zhlédnutí reklamy, což se obvykle rovná přibližně 0,18 USD za zhlédnutí videa. To znamená, že byste mohli vydělat přibližně 18 USD za každých 1 000 zhlédnutí reklamy nebo přibližně 3 až 5 USD za každých 1 000 zhlédnutí videa.

Počet odběratelů, které máte na svém kanálu, přímo neovlivní výši, kterou vyděláte. Předplatitelé však mají tendenci více investovat do vašeho obsahu, což znamená, že s větší pravděpodobností budou vaše videa lajkovat, komentovat a sdílet. To může vést k většímu počtu zhlédnutí a vyšším příjmům. Pokud vaše video získá milion zhlédnutí, můžete nakonec vydělat kolem 5 000 $. Ve skutečnosti někteří z nejlepších youtuberů vydělávají až 20 milionů dolarů ročně jen z videí na YouTube.

Závěrečné myšlenky

Jako tvůrce obsahu na YouTube existuje obrovský potenciál, jak vydělat peníze. Pokud rádi točíte videa a přemýšlíte o tom, jak vydělat peníze z domova , mohlo by pro vás být užitečné zkusit zpeněžit svůj videoobsah a rozvíjet svou komunitu na YouTube.

Přidej se do mé skupiny “Ženy v online světě“, kde to vážně žije!

Kde učím ženy jednoduše a stručně to vše o blogování, copywritingu, online podnikání a dalších zajímavých oblastech. 

Najdeš tam kamarádky, které baví to stejné co tebe. Pořádají se tam tématické dny a také další zajímavé akce jako BLOGGERFEST, výzvy nebo tam najdeš speciální dárečky a slevy. 

Pojď se se mnou učit novým věcem a růst v úspěšnou a sebevědomou ženu!

Do skupinky!

Doporučený obsah:

viktorie-tiw-blogerka

Ahoj, já jsem Viktorie tiw

Jsem blogerka a zakladatelka online projektu Ženy v online světě. Jsem hrdou maminkou malého skřítka a také milovnicí fantasy knih a seriálů. Potěší mne balíček gumítků a procházka v přírodě nebo pokec s kamarádkou. A co tebe?

Nezapomeň si stáhnout

Aktuální vydání e-magazínu ONLINE. Příběhy, které inspirují. 

Rubriky

Stáhni si e-booky zdarma

O autorce:

Viktorie Tiw

Viktorie Tiw

Jsem Viktorie Tiw, váš průvodce světem blogování, který vaše podnikání posune zase o krok dál.

Bonusový balíček pro rozvoj vašeho digitálního byznysu

Pokud máte nějaké dotazy týkající se blogování nebo monetizace, zanechte je prosím v komentářích níže nebo v naší masterclass skupině, odpovím na ně Vaše Viky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *