To je otázka, kterou má na rtech každý… jsou blogy v roce 2024 stále relevantní, aneb proč a jak blogovat?
Vyplatí se v době sociálních sítí utrácet čas a peníze na firemním blogu nebo si vytvořit blog ?
Stručně řečeno: ano! Více než kdy jindy. Zde je důvod.
Proč a jak blogovat i v této době?
Začít s blogováním nebylo nikdy snazší a blogování je skvělý způsob, jak si vybudovat ziskové online podnikání, kde můžete vytvářet příjem sdílením svých nápadů a vášně se světem.
Nástroje, systémy a platformy, ke kterým máte dnes přístup, učinily blogování tak jednoduchým, že dokonce i babičky blogují za účelem zisku 🙂
A pravdou je, že blogování bude rok od roku populárnější, proto je dobré vědět, jak blogovat a v tomto odvětví uspět.
Také se mění a stává mnohem interaktivnějším.
Existuje důvod, proč má téměř každý úspěšný podnik blog a také proč má blog každý úspěšný online podnikatel.
Pokud byste se chtěli naučit, jak založit svůj první blog nebo jak zvýšit ziskovost svého stávajícího blogu, můžete se připojit mezi další blogery do mého online kurzu Akademie blogování.
Připojte se také do mojí bezplatné masterclass skupiny Ženy v online světě, kde se můžete zdarma vzdělávat na toto téma a získat přístup k unikátnímu obsahu na toto téma, včetně mojí osobní podpory a odpovědí na vaše dotazy.
Pokud vaše otázka vyvstane, protože nevidíte mnoho lidí kolem sebe blogovat (jako tomu bylo dříve), všimněte si, že blogování se nyní v mnoha ohledech změnilo. Důvtipní blogeři dělají blogování pro profesionální účely, více než jen, že dávají své osobní myšlenky ven formou článků.
Jak využít blog ve svůj prospěch?
- Pro zlepšení jejich profesionality. Profesionální blog je jako online životopis.
- K odborné diskusi. Zde se „profesionál“ může pohybovat od literatury přes kódování, medicínu až po výzkum.
- Na vydělávání. Velký počet blogerů nyní otevírá blogy s tímto cílem.
- Pro přivedení návštěvnosti na hlavní web. Dělají to ti, kteří mají firmu. Dělají to velké podniky, ale také podnikatelé, kteří chtějí budovat svou značku dlouhodobě a efektivně.
- Jako součást strategie sociálních sítí. Influenceři, stejně jako firmy, využívají blog jako centrum aktivit na sociálních sítích.
- Prostor pro rozvedení vlastních myšlenek. Mnoho generálních ředitelů, vůdců v oboru a myslitelů sdílí své myšlenky na blogu.
Blogování je dnes jedním z nejpopulárnějších nástrojů na internetu. Vyprávění nikdy nevyjde z módy. Lidé milují dobrý příběh a to je místo, kde přichází na řadu blogování. Někdy může být těžké najít dokonalý blog, ale je to rostoucí odvětví a každým rokem roste rychleji. Dokonce i Twitter a Facebook jsou formou mikroblogování. Ke všemu tomu se také přidává nový trend a tím je Instagram, kde také můžete tvořit kvalitní obsah stejně tak videoblogy, které jsou velmi populární.
Ptáte se sami sebe, proč je blogování v dnešní době tak populární a jak začít blogovat?
Lidé se chtějí něco dozvědět, než si koupí, a proto rádi brouzdají na internetu a shromažďují své znalosti na toto téma. Takže čtou specializovaný blog. To je hlavní důvod popularity blogů založených na produktech.
Dalším důvodem je technologie. Protože víme, že technologie měla velký dopad na náš společenský život, chtějte vědět něco o současném světě. Chceme vědět, co se kolem nás děje. Takže jsme přišli číst ty blogy, které nám mohou poskytnout mnoho znalostí v této oblasti techniky. To je důvod rozkvětu blogu založeného na technologiích.
To samé v módě, protože víte, že lidé jsou mnohem chytřejší než dříve. Takže se rádi posouvají v tomto světě napřed tím, že získávají dodatečné znalosti o módě. To je další důvod popularity módního blogu.
Jak začít blovat, aneb první krok je mít svůj blog
Nejdůležitějším krokem jak začít blogovat a nezbláznit se na cestě za dokonalým blogem je zamyšlení se nad tím, o čem vlastně chcete psát. Je žádoucí, aby se jednalo o témata, ke kterým máte blízko a která spolu nějak souvisí. Ucelenost webu je jedním z faktorů, který ovlivňuje, zda se budou čtenáři na vaše stránky vracet. Sjednotit je tak nutné nejen témata, ale i grafiku.
Také se zamyslete nad tím, co svým čtenářům chcete předat a kdo se má stát vaším cílovým zákazníkem. Jakmile si ujasníte tyto základní body, můžete se pustit do samotného založení blogu. Nejrozšířenější platformou je WordPress, díky němuž si vytvoříte vkusné stránky rychle a poměrně snadno. Jedná se o bezplatný nástroj, kde si můžete s designem a celkovým rozložením stránky hrát podle vlastních představ.
Jako pomůcku k WordPressu můžete využít můj článek 20 základních nastavení po instalaci WP.
Jakmile budete mít blog založený a upravený podle vlastních představ, začněte ho plnit články. Nejen na začátku je vhodné držet se strategického plánu, který mimo jiné zahrnuje informace, kdy vydávat články. Budete-li texty zveřejňovat pravidelně ve stejnou dobu, budou vaši čtenáři přesně vědět, kdy se na váš blog mají vrátit.
TIP! Zvažte také, zda blog nepropojit i se sociálními sítěmi, které by opět mohly rozšířit publikum.
Doporučuji:
Přečtěte si můj e-book “Královnou svého blogu”, který je takovým rychlo průvodce blogováním od A do Z. Naučí vás vše podstatné, co potřebujete vědět o tom, jak být královnou svého blogu.
Úkol na dnešní den:
- Napiš mi dolů pod komentář zda bloguješ a jaký využíváš nejčastěji druh obsahu. Můžeš ho také sdílet a pochlubit se svou tvorbou, budu velmi ráda.